Porsche Česká republika loni dodala zákazníkům 53 tisíc vozů

Image of Porsche Česká republika loni dodala zákazníkům 53 tisíc vozů

Společnost Porsche Česká republika, importér automobilů značek Volkswagen, Audi, SEAT a Volkswagen Užitkové vozy, oslavila loňské jubileum – čtvrt století na českém trhu – mimořádně úspěšnou bilancí a díky dynamickému růstu se může znovu pochlubit historicky nejvyššími výsledky. Porsche Česká republika si tím ještě více upevnila své postavení jedničky mezi importéry na českém trhu. Firma loni dodala zákazníkům celkem 52 936 nových vozů Audi, SEAT, Volkswagen a Volkswagen Užitkové vozy, což představuje meziroční nárůst o 11,6 %. K celkovým výsledkům přispěly rekordními výsledky všechny zastupované značky. Během uplynulých 25 let převzali zákazníci již více než půl milionu vozů. Společnost Porsche Česká republika o sobě dala vědět také rozmanitými aktivitami v oblastech společenské odpovědnosti a podpory české kultury i sportu.

Praha, 25. ledna 2017 

  • Prodeje v roce 2016: 52 936 vozů, meziroční nárůst o 11,6 %
  • Rekordních výsledků dosáhly všechny zastoupené značky
  • Suverénní postavení jedničky mezi importéry
  • Během posledních 5 let vzrostl počet dodaných vozů o 107 %
  • Silná podpora v oblasti společenské odpovědnosti 

„Porsche Česká republika posiluje své postavení největšího dovozce automobilů na českém trhu dalšími rekordními výsledky – i v roce 2016 se nám totiž podařilo udržet vysoké, dvouciferné tempo růstu,“ říká Vratislav Strašil, jednatel společnosti Porsche Česká republika. Navíc jsme překonali milník 500 000 vozů předaných českým zákazníkům od roku 1991. Mimořádnou dynamiku našeho úspěšného obchodního rozvoje dokládá také zvýšení počtu dodaných vozů během pěti let působení společnosti Porsche Česká republika o pozoruhodných 107 %.“

„Porsche Česká republika si svým dynamickým růstem udržuje také postavení druhé největší firmy v rámci skupiny Porsche Holding Salzburg, hned po Rakousku. V roce 2016 dosáhla naše společnost celkového obratu 28,3 miliardy korun, což je o 12,1 procenta více než v předchozím roce,“ uvádí Franz Pommer, jednatel společnosti Porsche Česká republika. „Mnoha úspěchů dosáhly v uplynulém roce také naše servisní služby. Kromě trvale vysoké úrovně spokojenosti zákazníků se nám daří oslovovat stále širší skupiny majitelům vozidel našich koncernových značek. Konkrétně jsme v roce 2016 dosáhli obratu z originálních dílů 1,651 miliardy Kč a obratu z originálního příslušenství 150 milionů Kč.“

Všechny čtyři značky, zastupované společností Porsche Česká republika, uzavřely rok 2016 rekordními výsledky. Registrace osobních vozidel Volkswagen dosáhly v loňském roce 26 598 vozů, což představuje meziroční nárůst o 12 %. Značka Audi zvýšila registrace o 27 % na celkových 6361 vozů. SEAT rostl o 10 % na 7406 vozidel a registrace značky Volkswagen Užitkové vozy po započtení osobních verzí užitkových vozů (N1 a M1) loni činily 5242 vozidel, což je o 4 % více než v roce 2015.

V celosvětovém měřítku dosáhl koncern Volkswagen nárůstu prodeje o 3,8 % na 10 312 400 vozů, z toho Volkswagen osobní vozy zaznamenal nárůst o 2,8 % na 5 987 800 vozů, Audi o 3,8 % na 1 871 300 vozů, SEAT o 2,6 % na 400 000 vozů a Volkswagen Užitkové vozy o 11,4 % na 480 100 vozidel.

Porsche Česká republika s.r.o. má k dnešnímu dni 171 zaměstnanců a se svými partnery má uzavřeno 128 smluv na prodej, na servis je to celkem 234 smluv. Značky dovážené společností Porsche ČR jsou díky tomu zastoupeny na 100 místech naší země, přičemž celkový počet zaměstnanců dealerské organizace přesahuje 3 tisíce.

Do roku 2017 vstoupí koncern Volkswagen s velkou modelovou ofenzivou. Kromě řady nových modelů všech značek se mohou zákazníci těšit na první sériově vyráběný vůz s autonomním řízením stupně 3. Koncern Volkswagen tak učiní další velký krok v naplňování svých ambiciózních cílů, které si vytkl v rámci strategie „Together 2025“. Vizí koncernu Volkswagen je stát se předním globálním poskytovatelem udržitelné mobility. Jako jeden z prvních kroků k realizaci této vize byla v prosinci 2016 představena nová společnost MOIA, která přebírá roli poskytovatele služeb pro mobilitu v rámci koncernu Volkswagen.

Mezi důležité pilíře strategie koncernu Volkswagen „Together 2025“ patří autonomní jízda společně s elektrickou mobilitou. Tyto dvě oblasti zásadním způsobem přispějí k transformaci nejen koncernu Volkswagen, ale celého světa individuální mobility. Jedná se o největší proces přeměny v historii koncernu Volkswagen. Rozsáhlou transformaci automobilové divize doprovází rychlý rozvoj nové oblasti řešení mobility, výrazné zvýšení efektivity, jakož i posilování inovační síly a podnikatelského myšlení a přístupu ve společnosti. V oblasti elektrické mobility uvede koncern Volkswagen do roku 2025 více než 30 nových elektromobilů s cílem prodávat dva až tři miliony elektromobilů ročně.

Autonomní vozidla změní nejen podobu individuální dopravy, ale i nákladní dopravy a hromadné dopravy osob ve velkých městech. Koncern Volkswagen investuje do nových řešení pro autonomní mobilitu několik miliard eur. Vývoj autonomního řízení je reakcí na velké výzvy, před nimiž stojí budoucí mobilita i celá lidská společnost. Neefektivní doprava je spojena
s narůstajícími časovými a ekonomickými ztrátami. Požadavek na trvalou udržitelnost je zároveň v příkrém rozporu s plýtváním palivy a energiemi. Autonomní řízení slibuje vyšší úroveň bezpečnosti, ekologickou jízdu, vyšší komfort cestování a maximální využívání kapacit dopravní infrastruktury. Audi představí již v letošním roce funkci autonomního řízení 3. stupně (vysoce automatizované), zatímco výhled na plně automatizované autonomní řízení 4. stupně v roce 2025 ukazuje studie inovativního elektromobilu Volkswagen I.D.

Společnost Porsche Česká republika rozvíjela i v roce 2016 dlouhodobou a systematickou podporu projektů v oblasti společenské odpovědnosti (CSR). Nejvýznamnějším projektem loňského roku bylo hlavní partnerství se Světovými hrami handicapované mládeže v Praze, významnou mezinárodní sportovní akcí, jíž se zúčastnilo 700 sportovců z 25 zemí. Mezi úspěšné projekty patří také partnerství s Nadačním fondem Petra Koukala, včetně podpory projektu „STK PRO CHLAPY“, a spolupráce s Nadačním fondem Emil, který již mnoho let pomáhá tisícům mladých handicapovaných sportovců v České republice, aby mohli prostřednictvím sportu překonávat vlastní bariéry, nacházet nové přátele a vést výrazně kvalitnější život. Porsche Česká republika také pravidelně přispívá nadaci Dobrý Anděl, která se zaměřuje na pomoc dětem trpícím vážnou nemocí. Zaměstnanci navíc uspořádali v závěru loňského roku již po druhé charitativní vánoční finanční sbírku. Porsche Česká republika se tak trvale snaží přispívat ke zlepšování životního prostředí, zkvalitňování života obyvatel a realizaci udržitelného rozvoje v České republice.

„V rámci naší strategie se snažíme maximálně podporovat firemní hodnotu odpovědnosti, a to včetně osobního zapojení zaměstnanců do společenské odpovědnosti,“ uvádějí jednatelé Vratislav Strašil a Franz Pommer. „To by samozřejmě nebylo možné bez dobrého hospodaření. Proto v souladu s koncernovou strategií Together 2025 usilujeme o udržitelný a zároveň ziskový růst založený na spokojenosti zákazníků, obchodních partnerů i zaměstnanců. A to vše s ohledem na životní prostředí, bezpečnost a integritu.“

VOLKSWAGEN OSOBNÍ VOZY

Volkswagen dokázal v České republice udržet dvouciferné tempo růstu i v roce 2016. Loňské počty objednaných a dodaných vozů i tržní podíl byly opět rekordní. V roce 2016 bylo v České republice registrováno celkem 26 598 nových osobních vozů Volkswagen. V porovnání s 23 754 vozy v roce 2015 to znamená meziroční nárůst o 11,97 %. Volkswagen osobní vozy si upevnil pozici nejprodávanější dovážené značky na českém trhu s celkovým tržním podílem 10,24 %.

Pořadí nejprodávanějších modelů značky Volkswagen osobní vozy na českém trhu v roce 2016 dominuje tradiční trojice bestsellerů, tvořená legendárními modely Golf (6452 vozů), Passat (5301 vozů) a Polo (3676 vozů). Velmi úspěšně si však vedla také druhá generace kompaktního MPV Touran (2152 vozů) a zcela nový Tiguan (2029 vozů), finalista ankety Auto roku 2017 v ČR a vítěz mnoha srovnávacích testů, který má na svém kontě již přes 3000 objednávek od svého květnového uvedení na český trh.

Volkswagen rozšířil v loňském roce svou nabídku v oblasti elektrické mobility. Kromě nových modelů GTE s hybridním pohonem s možností externího nabíjení se zákazníci dočkali modernizovaného elektromobilu e-up!. Facelift modelu e-Golf přinesl nejen ještě dynamičtější vzhled, ale také vyšší kapacitu akumulátorů s dojezdem 300 kilometrů. Elektrická mobilita v podání značky Volkswagen tak učinila další významný krok k všeobecnému rozšíření.

„V roce 2016 jsme také pokračovali v podpoře českého sportu, ať se jedná o úspěšný Volkswagen Maraton Praha a celý seriál vytrvalostních běhů RunCzech, nebo o stále populárnější florbal, včetně ostře sledovaného Superfinále,“ dodává Daniel Harant k uplynulému roku. „V motoristickém sportu jsme vyslali na křest ohněm naši úspěšnou loňskou novinku v segmentu kompaktních SUV. Nový Tiguan absolvoval jako doprovodný vůz týmu BARTH Racing legendární Rallye Dakar 2017 bez ztráty květinky!“


AUDI

Audi pokračuje na českém trhu v dynamickém růstu. V roce 2016 bylo v České republice registrováno celkem 6361 nových vozů Audi. V porovnání s 5019 vozy v roce 2015 to znamená meziroční nárůst o 26,74 %. Značka Audi tak zvýšila svůj na českém trhu na 2,45 %. Za tímto úspěchem stojí především modelová ofenziva v kategorii SUV. Nejoblíbenějšími modely Audi byly totiž Q3 (1196 vozů) a Q7 (975 vozů). Za nimi následovaly neméně úspěšné modely A6 (967 vozů), A4 (765 vozů), A5 (685 vozů), Q5 (635 vozů) a A3 (404 vozů).

„Značka Audi poprvé pokořila v roce 2016 hranici 6000 registrací za rok a zvýšila svůj tržní podíl na 2,45 %,“ říká Tomáš Velek, ředitel divize Audi společnosti Porsche Česká republika. „K historicky nejlepšímu prodejnímu výsledku na českém trhu ve spojení s rostoucím tržním podílem přispěla nejen velmi atraktivní nabídka prémiových modelů Audi, ale také maximální nasazení celé naší prodejní a servisní sítě ve snaze o zajištění nejvyšší úrovně spokojenosti našich klientů. A na těchto pevných pilířích bude stát úspěch značky Audi také v příštím roce.“

Na podzim 2016 rozšířil nabídku velmi oblíbených modelů SUV s logem čtyř kruhů zcela nový crossover Audi Q2 a v závěru roku byl zahájen předprodej druhé generace úspěšného modelu Audi Q5. Od začátku roku 2017 budou navíc nabízet modely Audi e-tron s elektrifikovaným pohonem všichni obchodní partneři Audi a také se počítá s rozšiřováním sítě partnerů Audi Sport, zaměřených na řidiče s vášní pro vysokovýkonné sportovní vozy a motoristický sport.

Audi zůstává silným partnerem Svazu lyžařů České republiky a podporuje elitní členy české lyžařské reprezentace. Se značkou Audi se tradičně setkávají návštěvníci Skiareálu Špindlerův Mlýn, který je českým „home of quattro“, a diváci prestižních veslařských závodů Pražské primátorky. Od roku 2016 je Audi oficiálním partnerem Mezinárodního festivalu filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady.

„Maximální důraz na kvalitu a spokojenost klientů klademe rovněž v rámci prodejní a servisní sítě Audi, kterou čeká v následujících dvou letech zásadní modernizace v souladu se zásadami nového vyspělého konceptu showroomu Audi,“ dodává Tomáš Velek.


SEAT

Silná produktová ofenziva ve spojení s modernizací obchodní a servisní sítě přináší úspěchy také značce SEAT. Rok 2016 byl ve znamení historicky nejlepšího výsledku španělské značky na českém trhu. Během dvanácti měsíců uplynulého roku bylo v České republice registrováno 7406 nových vozů SEAT. To je o 10 % více než v roce 2015. K rekordnímu výsledku za rok 2016 nejvíce přispěly modely Leon s 3750 vozy a Ibiza s 2644 vozy. Dalšími v pořadí nejoblíbenějších modelů značky SEAT na českém trhu jsou Toledo s 594 vozy, Alhambra s 258 a Ateca s 83 vozy.

„SEAT dosáhl v loňském roce celé řady úspěchů,“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika. „Poprvé jsme překonali hranici 7000 registrací na českém trhu a poprvé jsme vstoupili do dynamicky rostoucího segmentu vozů SUV s novým modelem Ateca, který nám dělá velkou radost. Kromě toho pokračujeme v důsledné modernizaci naší prodejní a servisní sítě, abychom mohli našim zákazníkům nabízet velmi atraktivní modely SEAT v ještě příjemnějším prostředí s nejvyšší úrovní prodejních a servisních služeb. Dokonalým ztělesněním ducha značky SEAT je například nedávno otevřený showroom Pyramida Centrum v Průhonicích.“

Loni představený model Ateca, který je stejně jako Toledo vyráběn v České republice, se těší značnému zájmu českých zákazníků. Ti si od zahájení předprodeje objednali již přes 1600 vozů. Mimořádné kvality modelu Ateca potvrdila odborná porota prestižní ankety AUTOBEST 2017, která prvnímu SUV značky SEAT udělila významné mezinárodní ocenění „Best Buy Car of Europe in 2017“ (Nejlepší vůz ke koupi v Evropě v roce 2017). SUV SEAT Ateca je také finalistou Auto roku 2017 v ČR.

Na jaře 2016 získal český importér vozů SEAT za své vynikající obchodní výsledky a rozvíjení prodejní sítě stříbrné ocenění v konkurenci 79 dovozců španělského výrobce automobilů. Dalším úspěchem je nejlepší hodnocení v nezávislém průzkumu spokojenosti dealerů všech značek na českém trhu DSS (Dealer Satisfaction Survey). Z něho vyplývá, že SEAT má již tři roky v řadě nejspokojenější dealerskou síť v České republice.

Další stříbro získal SEAT s Petrem Fulínem na závodních okruzích. Talentovaný český jezdec obhájil v napínavé sezoně s vozem SEAT Leon Cup Racer titul vicemistra v evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC.

Se značkou SEAT se i v roce 2016 pravidelně setkávali fanoušci atletiky. Dlouhodobá spolupráce s Českým atletickým svazem zahrnuje mimo jiné podporu atletických mítinků
v České republice a nejlepších českých atletů v čele s Barborou Špotákovou. Mezi důležité projekty Českého atletického svazu (ČAS), podporované značkou SEAT, patří rovněž Atletika pro děti s bohatým doprovodným programem pro rodiče a děti se zaměřením na pohyb a zábavu.

„SEAT vstupuje do roku 2017 v nejlepší formě. V lednu 2017 se v rámci největší produktové ofenzivy v historii španělské značky objevujeví u prodejců modernizovaný Leon, začátkem léta bude následovat pátá generace modelové řady Ibiza a závěr letošního roku bude patřit novému crossoveru SEAT Arona, který rozšíří nabídku značky SEAT v populárním segmentu vozů SUV,“ dodává Aleš Novák.


VOLKSWAGEN UŽITKOVÉ VOZY

Rekordní rok 2016 slaví také značka Volkswagen Užitkové vozy. V roce 2016 se počet registrovaných nových vozů značky Volkswagen Užitkové vozy vyšplhal na celkových 5242, což znamená meziroční nárůst o 4,2 %. Za rekordní zájem českých zákazníků vděčí značka Volkswagen Užitkové vozy především modelovým řadám T6 a Caddy – podle statistik SDA bylo na českém trhu v roce 2016 registrováno 2679 nových vozů Transporter, Multivan, Caravelle a California a 1821 vozů Caddy a Caddy Maxi.

„Rok 2016 přinesl značce Volkswagen Užitkové vozy historicky nejlepší objemové i finanční výsledky,“ říká Jan Procházka, ředitel divize Volkswagen Užitkové vozy společnosti Porsche Česká republika. „Na loňské historicky nejvyšší prodeje, objednávky a registrace navážeme
v letošním roce dalším velkým krokem v naší produktové ofenzivě. Po loňském uvedení všestranného modelu Caddy Alltrack a modernizovaného pick-upu Amarok s motory V6 bude rok 2017 patřit zcela novému modelu Crafter, který se objeví u českých prodejců značky Volkswagen Užitkové vozy již v dubnu.“

Zcela nový Crafter byl vyvíjen v úzké spolupráci se zákazníky a jeho výrobu zajišťuje nový závod v Polsku. Nová generace největšího modelu značky Volkswagen Užitkové vozy přesvědčila již krátce po své premiéře svými kvalitami odbornou porotu mezinárodní ankety „International Van of the Year 2017“ (Mezinárodní lehké užitkové vozidlo roku 2017). Neobvykle široká nabídka zahrnuje rozmanité karosářské verze s celkovou hmotností až 5,5 tuny a objemem nákladového prostoru až 18,4 m3.

Své kvality potvrzovala v průběhu loňského roku šestá generace legendárního modelu Transporter nejen vysokými prodejními čísly, ale i mimořádnými výkony. Na „ECOnomy Tour 2016“ dosáhl rakouský specialista Gerhard Plattner v reálných podmínkách běžného silničního provozu průměrné spotřeby paliva 4,91 l/100 km, zatímco Transporter „Felix“ v barvách pardubického týmu BARTH Racing se vydal až do Jižní Ameriky, kde skvěle zvládnul Rallye Dakar 2016, nejnáročnější soutěž na světě.

Volkswagen Užitkové vozy pokračuje v podpoře českého běžeckého lyžování. Letošní zimní sezona se nese ve znamení kulatých jubileí: populární seriál běžeckých závodů pro celou rodinu SkiTour odstartoval v závěru loňského roku do svého 10. ročníku, jehož vyvrcholením bude ve druhé polovině února 50. ročník legendárního závodu Jizerská 50. Volkswagen Užitkové vozy je také generálním partnerem velmi úspěšného projektu „Lyžování dětem“, který organizuje závody pro děti a mládež v Libereckém a Královehradeckém kraji.


DAS WELTAUTO

Koncernový program prodeje prověřených a kvalitních ojetých vozů dosáhl v roce 2016 stabilních výsledků. Prodejci Das WeltAuto předali zákazníkům celkem 17 537 ojetých vozů, což odpovídá meziroční růstu o 1,3 %.

Das WeltAuto je celosvětovým programem prodeje ojetých vozů značek Volkswagen osobní vozy, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a ŠKODA s centrální podporou ze strany koncernu Volkswagen. Na českém trhu si mohou zákazníci vybírat z široké nabídky několika tisíc prověřených, kvalitních a spolehlivých ojetých vozů nejen koncernových značek. Nákup a prodej ojetého vozu v síti Das WeltAuto je přitom plně srovnatelný s nákupem nového vozu u autorizovaných prodejců díky důkladně školeným prodejcům a nadstandardním zákaznickým službám, mezi něž patří minimálně roční záruka od data prodeje (do 5 let stáří a do 150 000 ujetých kilometrů s ověřeným stavem na základě podrobné technické prohlídky). Kompletní nabídka ojetých vozů je snadno dostupná na webových stránkách Das WeltAuto na adrese www.dasweltauto.cz.


SERVISNÍ SLUŽBY

Také servisním službám se v roce 2016 mimořádně dařilo. Celkový obrat servisních služeb se vyšplhal k částce 3,625 miliardy Kč (+13,9 %). Z toho obrat u Originálních dílů dosáhl výše 1,651 miliardy Kč (+10,5 %) a obrat v oblasti Originálního příslušenství činil 150 milionů Kč (+9,3 %). V loňském roce se podařilo servisním partnerům značek Volkswagen, Audi a SEAT meziročně zvýšit také počty prodaných hodin (1 012 867; +6,6 %) a průchodů servisem (325 973; +14,2 %).

Profesionální úroveň Servisních služeb společnosti Porsche Česká republika dokládají trvale vysoké ukazatele spokojenosti zákazníků servisu. K získávání nových zákazníků přispívají atraktivní služby, rozšířená nabídka střižená na míru potřebám majitelům vozidel různého stáří a výhodné ceny se zárukou nejvyšší kvality. Servisní partneři značek Volkswagen, Audi a SEAT, zastupovaných společností Porsche Česká republika, přitom těží z výhody obrovského vozového parku v České republice, který čítá 698 480 (+ 8,1 %) registrovaných vozů.

Pro majitele zánovních i starších vozů Volkswagen, Audi a SEAT jsou v průběhu celého roku připraveny rozmanité akční a sezonní nabídky, s nimiž se mohou řidiči snadno přesvědčit o výhodách značkových opraven s profesionálním zázemím a know-how. Servisní služby také zintenzivňují své zaměření na obchod s pneumatikami a Originálním příslušenstvím, které vychází vstříc trendu rostoucí individualizace vozidel podle představ zákazníků.

Das WeltAuto je celosvětovým programem prodeje ojetých vozů značek Volkswagen osobní vozy, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a ŠKODA s centrální podporou ze strany koncernu Volkswagen. Na českém trhu si mohou zákazníci vybírat z široké nabídky několika tisíc prověřených, kvalitních a spolehlivých ojetých vozů nejen koncernových značek. Nákup a prodej ojetého vozu v síti Das WeltAuto je přitom plně srovnatelný s nákupem nového vozu u autorizovaných prodejců díky důkladně školeným prodejcům a nadstandardním zákaznickým službám, mezi něž patří minimálně roční záruka od data prodeje (do 5 let stáří a do 150 000 ujetých kilometrů s ověřeným stavem na základě podrobné technické prohlídky).

language compare-large searchagent up car-favorit