Audi A2 concept – prostorný malý vůz prémiové třídy

Praha, 2. září 2011 – Audi poskytne návštěvníkům 64. mezinárodního autosalonu IAA 2011 ve Frankfurtu nad Mohanem příležitost k dalšímu nahlédnutí do budoucnosti elektrické mobility v podobě studie A2 concept s čistě elektrickým pohonem. Technická studie vychází z klasického prostorového konceptu standardního vozu prémiové třídy, který nabízí velkorysý prostor pro čtyři osoby.

Audi A2 concept je jen 3,80 metru dlouhý, 1,69 metru široký a 1,49 metru vysoký. I tak ovšem zanechává na silnici dojem elegantního, výkonného a sportovního vozu. Jeho čisté linie se soustředí na to nejdůležitější. Všechny detaily jsou jemné, zároveň však také nepřehlédnutelné. Tmavá skleněná střecha bílého konceptu se stane průhlednou na povel příslušného tlačítka.

Tzv. vícesegmentové světlomety, jimiž je studie s logem čtyř kruhů vybavena, představují další vývojovou fázi techniky LED značky Audi. Soubor diod LED a mikroreflektorů vytváří neoslňující dálkové světlo s vysokým rozlišením. Drobounká světelná vlákna světlometů pro denní svícení obklopují velmi efektivní modul potkávacích světel LED. Inteligentní zadní svítilny přizpůsobují intenzitu svého světla panující viditelnosti. Zadní mlhové světlo tvořené laserovými diodami vysílá v mlze nepřehlédnutelný svazek světelných paprsků a jako varování promítá na vozovku červený trojúhelník.

Pod spodní hranou bočních oken studie A2 concept probíhá od přídě k zádi inovativní dynamická boční svítilna, která má podobu pásu světla s rozmanitými osvětlovacími funkcemi. Integrované přístupové senzory rozpoznají majitele, který jim dá povel k odemknutí dveří pouhým gestem. Dynamická boční svítilna svítí za jízdy nepřerušovaně a plní tak roli obrysového světla. Pokud však řidič zapne směrové ukazatele, probíhají v celé délce světelného pásu světelné impulzy, aby upoutaly pozornost. Kromě toho se při brzdění posouvá červený sloupec světla od zadních svítilen směrem dopředu a intuitivně tak ostatním řidičům ukazuje intenzitu brzdění.

Zdroje světla s dynamicky proměnnou funkčností jsou umístěny také v oblasti přístrojové desky studie, kde tvoří dva samostatné oblouky. Přístrojový panel se vyznačuje stejně jako celý interiér jasným a přehledným designem a intuitivním ovládáním. Řidič ovládá mnoho důležitých funkcí prostřednictvím dotykových ploch uvnitř volantu. Další dvě ovládací plochy se vyklopí na pravé straně řidiče po spuštění vozidla. Jako sloupek řízení slouží otevřený profil, na jehož konci je umístěn 7“ displej doplněný dvěma menšími displeji.

Audi A2 concept má plochou podlahu interiéru. Středová konzola je připevněna k sedadlu řidiče, zadní konzola sahá dopředu mezi obě zadní sedadla. Čtyři samostatná sedadla přidávají interiéru na lehkosti a pod jejich výklopnými sedáky jsou schovány úložné prostory. Mezi zadními sedadly je prostor pro přepravu jízdního kola do města s demontovaným předním kolem. Zavazadlový prostor má dvě úrovně, z nichž tu horní tvoří rám opatřený funkčními sítěmi.

Barvy a materiály v interiéru podtrhují dojem lehkosti a funkčnosti. Velké plochy sahající od horních částí výplní dveří až po podlahu jsou pokryty inovativním materiálem z polyuretanu, jehož povrch připomíná neopren. Centrální část podlahy je obložena žebrovanými panely z recyklovaného polyesteru. Skořepiny sedadel jsou vyrobeny technologií vyfukování plastů. Atmosféru v interiéru dotvářejí hliníkové ozdobné prvky.

- Konec -

Skupina AUDI AG prodala v roce 2010 přibližně 1 092 400 vozů značky Audi. Obrat za rok 2010 činil 35,4 miliardy EUR a provozní zisk 3,3 miliardy EUR. Audi vyrábí automobily v německém Ingolstadtu a Neckarsulmu, maďarském Györu, čínském Changchunu a belgickém Bruselu. Na konci roku 2007 odstartovala CKD produkce Audi A6 v indickém Aurangabadu, Audi A4 pak na počátku října 2008 a Audi Q5 v červenci 2010. Výroba nového Audi A1 byla spuštěna v bruselském závodě v květnu 2010. Společnost AUDI AG je aktivní na více než 100 světových trzích. Plně vlastní pobočky např. AUDI HUNGARIA MOTOR Kft., Automobili Lamborghini Holding S.p.A. v Sant´Agata Bolognese (Itálie) a quattro GmbH v Neckarsulmu. V současnosti Audi celosvětově zaměstnává kolem 60 000 lidí, z toho 46 600 v Německu. V letech 2011–2015 plánuje značka se čtyřmi kruhy investovat více než 11 miliard EUR zejména do nových produktů, aby podpořila pozici technologického lídra, která je ztělesněná ve sloganu „Náskok díky technice“. Do roku 2015 plánuje Audi výrazně rozšířit své portfolio na 42 modelů.

Značka Audi si již dlouho uvědomuje svoji společenskou odpovědnost na mnoha úrovních ve smyslu zachování podmínek pro hodnotný život budoucích generací. Základem pro trvalý úspěch značky Audi je proto ochrana životního prostředí, uchování zdrojů, mezinárodní konkurenceschopnost a prozíravá personální politika orientovaná na budoucnost. Jedním z příkladů odpovědnosti společnosti AUDI AG k environmentálním otázkám je nově založená Nadace Audi pro životní prostředí.


VW
~
Seat
~
VW užitkové
~
Škoda